انجام ورزش‌های لازم و یا رفتن به باشگاه بخشی از فرایند رسیدن به تناسب‌اندام است. کارهایی که بعد از تمرین انجام می‌دهید، بخش دیگری از روش‌های مؤثر در تناسب‌اندام شماست.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم به شما یادآوری نماییم که بعد از انجام تمرینات و باشگاه، چه نکاتی را باید رعایت کنید.

1لباس‌های باشگاه را تعویض کنید

رطوبت ناشی از تعریقی که در لباس‌های ورزشی شما موجود است، محیط مناسبی برای رشد و نمو باکتری‌هاست و ممکن است باعث سرماخوردگی و بیماری شما شوند، این تعویض شامل کفش و لباس نیز می‌شود.

سعی کنید دوش بگیرید تا ضمن گرم نگه‌داشتن عضلات، گردش خون و ریکاوری شما بهبود یابد.

2بعد از باشگاه فقط به استراحت نپردازید

استراحت و قرار گرفتن مقابل تلویزیون بعد از مراجعت از باشگاه کار سهل و لذت‌بخشی است، ولی بهتر است این کار را نکنید، فعالیت‌های سبک روش خوبی برای افزایش سرعت ریکاوری و گردش خون است.

در طول روز فعالیت‌های سبکی مانند بلند شدن، راه رفتن، ایستادن و حرکات کششی انجام دهید و نفس عمیق بکشید.

3حتماً سوخت مناسب به بدنتان برسانید

۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از تمرین، مواد غذایی و مایعات استفاده کنید، اگر عازم محل کار هستید غذا را با همراه خود ببرید، حتی اگر شده آن را داخل خودرو میل نمایید.

این وعده غذایی شما بهتر است حاوی پروتئین، کمی چربی و قدری هم کربوهیدرات باشد تا انرژی شما را برگرداند.

می‌توانید شیرکاکائوی کم‌چرب، ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل، بادام با میوه و آب فراوان مصرف کنید. بعد از باشگاه می‌توانید از این خوراکی‌ها مصرف کنید.

4فعالیت‌های سنگین بدنی انجام ندهید

 بعد از باشگاه و تمرین، فعالیت بدنی انجام ندهید، انجام فعالیت‌ها و کارهای فیزیکی در منزل و یا جای دیگر بعد از باشگاه به عضلات خسته شما فشار می‌آورد به‌ویژه اگر مایعات و غذای کافی نخورده باشید.

حرکاتی مانند بلند کردن اجسام سنگین، بالا رفتن از نردبان و خم و راست شدن، خطر آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد.

بهتر است یک روز استراحت نمایید و فعالیت‌های بدنی را زمانی انجام دهید که شرایط بدنی مناسبی دارید.

5به ریکاوری بدن و عضلات خود توجه نمایید

آنچه به دست آورده‌اید، حفظش کنید، این تصور که جلسه تمرین سبک نیاز به ریکاوری ندارد، اشتباه است.

با احترام با بدنتان رفتار کنید، از آن محافظت نمایید تا بدن هم شما را حفظ نماید. اگر دنبال یک برنامه بدنسازی با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله هستید، حتما به بخش برنامه‌های بدنسازی ما مراجعه کنید.

یک دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here