تمرینات زیادی برای عضلات سینه وجود دارد که ما بسیاری از آن ها را در بخش تمرینات سینه سایت آریافیت آموزش داده‌ایم. با این حال برخی تمرین ها هستند که تاثیر بیشتری روی رشد عضلات دارند. پرس سینه نظامی یا پرس سینه اسکوئیز یکی از این تمرین‌ها محسوب می شود.

پرس سینه اسکوئیز در واقع همان پرس سینه تخت با دمبل است با یک تفاوت؛ در این حالت دمبل‌ها در تمام طول تمرین نزدیک هم قرار گرفته و با هم در تماس هستند. هنگام اجرای این تمرین باید دمبل ها را با تمام قدرت به سمت هم فشار داده و عضلات سینه خود را منقبض کنید. این کار باعث می شود که فشار تمرین روی عضلات سینه متمرکز شود.

پرس سینه اسکوئیزبا اجرای این تمرین می توانید عضلات سینه خود را کاملا درگیر کرده و شاهد رشد سریع آنها باشید.

حتما ببینید: بهترین تمرین سینه که هرگز آن را انجام نداده‌اید

این تمرین را می توان به یک شکل سخت‌تر و چالشی‌تر هم انجام داد. برای این کار به یک صفحه وزنه و یک فرد کمکی احتیاج دارید.

پرس سینه اسکوئیز با صفحه

من اسم این تمرین را پرس سینه اسکوئیز با صفحه گذاشته‌ام، چرا که در آن دمبل‌ها به عنوان پایه برای یک صفحه عمل می کنند. ویدئوی این تمرین را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

برای اجرای این تمرین از یک فرد دیگر بخواهید که در قسمت بالای تمرین، یک صفحه متناسب با توانایی شما را روی دمبل‌ها قرار دهد. سپس به آرامی دمبل‌ها و صفحه را پایین بیاورید. پس از رسیدن به قسمت پایینی تمرین از فرد کمکی بخواهید که صفحه را از روی دمبل‌ها بلند کند. دمبل‌ها را بدون صفحه بالا برده و دوباره تمرین را به شکل توضیح داده شده اجرا نمایید.

حتما ببینید: بدترین روش برای اجرای تمرین شنا

توجه داشته باشید که فرد کمکی هنگام پایین آوردن دمبل‌ها توسط شما باید مواظب صفحه باشد، تا اگر مشکلی برای شما پیش آمد خیلی سریع آن را از روی دستان شما بلند کند.

اگر دنبال یک برنامه بدنسازی کامل و جامع به همراه رژیم غذایی، مکمل های پیشنهادی و آموزش تصویری تک تک تمرینات هستید، حتما بخش برنامه‌های بدنسازی سایت آریافیت را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here