1. آریافیت
  2. تغذیه
  3. لاغری آسان و سریع با رعایت 5 نکته مهم

لاغری آسان و سریع با رعایت 5 نکته مهم

لاغری آسان و سریع با رعایت 5 نکته مهم

شاید بتوان گفت همه‌ی انسان‌ها دوست دارند، بدنی مناسب و اندامی خوش‌فرم در کنار سلامتی داشته باشند، قسمت عمده‌ای از این تناسب اندام مستلزم کاهش وزن و لاغری است، لذا همه تلاش می‌کنند سریع‌تر به این هدف برسند.

برای دستیابی به این هدف، علاوه بر سبک زندگی صحیح و برنامه غذایی متعادل، نکات و موارد دیگری باید رعایت شود:

با خوردن صبحانه متابولیسم بدن خود را فعال کنید

با خوردن صبحانه متابولیسم بدن خود را فعال کنیداگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، به وعده غذایی صبحانه فوق‌العاده اهمیت بدهید، صرف صبحانه پس از یک ساعت بیدار شدن از خواب، میزان چربی بد خون (LDL) را کاهش می‌دهد و انسولین خون شما را به‌صورت ثابت حفظ می‌کند.

صبحانه‌ای که میل می‌کنید، باید حاوی مواد غذایی زیر باشد

  • یک منبع پروتئینی مثل: کره بادام‌زمینی، حبوبات، تخم‌مرغ، مغزها و گوشت کم‌چرب در آن گنجانده شود.
  • منبعی از فیبر مانند: میوه تازه، جو و سبزی جات برگ سبز در وعده صبحانه شما قرار داشته باشد.
  • قندهای ساده مانند شکر را در کمترین حد ممکن مصرف کنید.
  • جو و دیگر غلات سالم، قند خون شما را ثابت نگه داشته و فرایند لاغری را بهبود می‌بخشد.

استرس را از خود دور کنید

استرس را که یکی از عوامل چاق‌کننده است، از خود دور کنیدزمانی که شما استرس دارید، بدنتان هورمون کورتیزول ترشح می‌کند، این عمل سبب چاقی به‌ویژه چاقی شکمی می‌گردد.

سعی کنید شب‌ها دست‌کم هفت ساعت بخوابید، در طول روز هم زمان ۱۵ دقیقه‌ای را بعد از ناهار برای استراحت – بستن چشم‌ها، کشیدن نفس عمیق و فراموش کردن نگرانی‌ها- اختصاص دهید.

حتما بخوانید: نقد و بررسی رژیم غذایی یک گالن شیر در روز

سعی کنید موارد و افکاری که باعث استرس شما می‌شوند، در زمان خواب به دست فراموشی بسپارید، محلی یا اتاقی که در آن کار یا مطالعه می‌کنید، برای استراحت مناسب نیست. با توجه به نقش ورزش در کاهش استرس، دقایقی در طول روز به انجام حرکات ورزشی بپردازید.

سعی کنید روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده‌روی داشته باشید

طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده‌روی داشته باشید

فواید پیاده‌روی و دویدن به‌عنوان مادر ورزش‌ها، بر کسی پوشیده نیست، پس تلاش کنید با انجام این ورزش ساده و کم‌هزینه، سلامتی و کاهش وزن خود را تضمین کنید.

یک مطالعه نشان می‌دهد، آقایانی که در رژیم غذایی خود تغییری ایجاد نکردند و فقط ۱۵۰۰ قدم از میزان پیاده‌روی خود را کاهش دادند، ظرف دو هفته ۷ درصد افزایش چربی شکمی پیدا کردند.

از برنامه‌های گام شمار و یا زمان برای اندازه‌گیری مقدار پیاده‌روی خود استفاده کنید.

به‌منظور افزایش تحرک، فعالیت و در نتیجه کاهش وزن، استفاده از خودرو را کم کنید، بالا رفتن و پایین آمدن از پله را جایگزین آسانسور کنید و به مدت طولانی یک جا ننشینید و هر نیم ساعت، ۳۰ قدم راه بروید، می‌توانید با استفاده از تردمیل، سرعت و تعداد قدم‌های خود را افزایش دهید.

از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید

از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنیدکارشناسان در یک تحقیق، دو گروه داوطلب را به شرح زیر با هم مقایسه کردند:

به گروه اول روزانه: ۳ واحد لبنیات کم‌چرب، ۵ واحد میوه و سبزی،۲ واحد گوشت کم‌چرب و غلات کامل دادند تا مورد مصرف قرار دهند، سپس این گروه را با گروه دوم که مواد مصرفی‌شان کربوهیدرات‌های ساده و قندها بود، مقایسه کردند، نتایج حاصله مشخص کرد که گروه اول، کاهش چربی و لاغری بیشتری را به ثبت رساندند.

حتما بخوانید: پروتئین سویا در بدنسازی، تاثیر سویا روی عضلات و تستوسترون

کربوهیدرات‌ها، چربی ذخیره‌شده را جابه‌جا می‌کنند، رژیم حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، سطح انسولین و قند خون را تغییر می‌دهد و به بدن برای آزادسازی چربی ذخیره‌شده کمک می‌کنند.

به‌جای مصرف نان‌های سفید، نان‌های سبوس‌دار را جایگزین کنید، برنج قهوه‌ای را به‌جای برنج سفید مصرف کنید.

روزانه به مقدار توصیه شده آب بنوشید

روزانه به مقدار توصیه شده آب بنوشیدنوشیدن آب به میزان کافی در طول روز، متابولیسم بدن شما را فعال، سطح سلامتی را افزایش و سموم بدن را دفع می‌کند. روزانه دست‌کم ۶ تا ۸ لیوان آب نوش جان کنید، سعی کنید همیشه آب همراه داشته باشید تا مقدار و دفعات مصرفتان بیشتر شود.

فراموش نکنید که نوشیدنی‌های صنعتی و گازدار جایگزین مناسبی برای آب نیستند، پس از آن‌ها و هم‌چنین نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.

نتیجه‌گیری

اگر طالب این هستید که با برنامه لاغری و کاهش وزن، اصولی و سریع به نتیجه برسید، نکات گفته‌شده را در کنار یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کار بگیرید.

یادتان باشد رسیدن به هر هدفی از جمله کاهش وزن، تناسب اندام و در کنارشان سلامتی، مستلزم بهره‌گیری از علوم تغذیه روز، مشاوره و استفاده از نظر متخصصان و اصول صحیح تغذیه است.

موضوعات مرتبط
تغذیه
پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برنامه‌های بدنسازی
سایر مطالب
فهرست