همه ما می دانیم که هنگام اجرای تمرین شنا باید باسن را در راستای بدن نگه داریم؛ اما افراد کمی هستند که از شکل صحیح قرارگیری دست‌ها و زاویه آرنج‌ها اطلاع دارند. جالب است بدانید که زاویه آرنج‌ها با بدن نباید زیاد باشد!

تمرین شنا را به روش‌های مختلف می توان اجرا نمود. یک روش اشتباه این است که زاویه دست‌ها با بدن زیاد باشد معمولا بین ۷۰ تا ۹۰ درجه. متاسفانه این زاویه باز خطر بروز آسیب در مفصل ها و بافت های عضلانی را افزایش می دهد.

حتما ببینید: بهترین تمرین سینه که هرگز آن را انجام نداده‌اید

شکل صحیح اجرای تمرین شنا

یک حالت دیگر باز کردن آرنج ها به اندازه ۴۵ درجه است، بیشتر مربی ها این مقدار را به افراد توصیه می کنند. جالب است بدانید که این زاویه هم مشکل دارد و فشار اضافی به مفاصل وارد می کند. هر چند این مقدار از مقدار ۷۰ درجه بهتر است اما می توان آن را بهبود داد.

زاویه آرنج‌ها با بدن در حرکت شناایده‌آل‌ترین زاویه برای آرنج ها در حرکت شنا، زاویه بین ۱۰ تا ۲۰ درجه است. در این حالت بازو و آرنج هر دو دست نزدیک بدن قرار می گیرد. با اجرای تمرین شنا به این شکل فشار اضافی به مفاصل و عضلات وارد نخواهد شد.

توجه داشته باشید که این حالت با تمرین شنا دست جمع متفاوت است. در حالت شنا دست جمع کف دست ها روی زمین نزدیک یکدیگر قرار گرفته و تمرین اجرا می شود. در این حالت کف دست ها نزدیک بدن و در کناره های آن قرار می گیرند.

پس فراموش نکنید برای اجرای تمرین شنا به شکل صحیح، دست ها باید کنار بدن قرار گرفته و زاویه آرنج‌ها با بدن بین ۱۰ تا ۲۰ درجه باشد.

اگر دنبال یک برنامه بدنسازی کامل و جامع به همراه رژیم غذایی، مکمل های پیشنهادی و آموزش تصویری تک تک تمرینات هستید، حتما بخش برنامه‌های بدنسازی سایت آریافیت را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here