شکم ایستاده با سیم کش از پایین

0
159
شکم ایستاده با سیم کش از پایین
شکم ایستاده با سیم کش از پایین

آموزش تمرین شکم ایستاده با سیم کش از پایین:

  1. یک دسته تکی به پولی پایینی دستگاه سیم کش متصل کرده و پولی دستگاه را روی پایین ترین ارتفاع تنظیم کنید.
  2. طوری بایستید که کنار بدن به سمت دستگاه باشد. دسته را با یک دست گرفته و مقداری از دستگاه سیم کش فاصله بگیرید. به طور تقریبی فاصله شما از دستگاه باید به اندازه فاصله شانه تا دست باشد. دست باز شما باید با سیم دستگاه در یک راستا قرار بگیرد. فاصله پاها از هم باید به اندازه عرض شانه ها باشد.
  3. با دست آزاد خود هم دسته را بگیرید. در این مرحله از تمرین باید با دو دست دسته متصل به سیم کش را در دست گرفته باشید. هر دو دست شما باید کاملا صاف و کشیده باشند. این وضعیت شروع تمرین است.
  4. با یک حرکت، دسته را به سمت بالا ببرید. این کار را با چرخش بالاتنه انجام دهید. هنگام اجرای این بخش فقط بالاتنه باید حرکت داشته باشد، بنابراین کشیدگی دست ها را حفظ نمایید.
  5. برای به حداکثر رسیدن تنش روی شکم، درطول انجام حرکت عضلات این ناحیه را منقبض کنید. همچنین پای عقبی را بچرخانید و مقداری زانوی جلویی را خم نمایید.
  6. با حفظ فاصله پاها و کشیدگی دست ها، به آرامی وزنه را پایین آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید.
  7. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.
  8. جهت حرکت را عوض کرده و تمرین را با سمت دیگر اجرا نمایید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

برای به حداکثر رسیدن اثر این تمرین، در زمان اجرای آن عضلات شکم را کاملا منقبض کنید.

این تمرین شکلی دیگر از تمرین شکم ایستاده با سیم کش محسوب می شود.

یک تمرین جایگزین برای این حرکت، تمرین شکم ایستاده با دمبل چرخشی می باشد.

برای تقویت عضلات کنار شکم می توانید تمرین بغل شکم با دمبل را انجام دهید.

تمرینات بیشتر برای عضلات شکم در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین شکم ایستاده با سیم کش از پایین:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین شکم ایستاده با سیم کش از پایین با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

شکم ایستاده با سیم کش از پایین
شکم ایستاده با سیم کش از پایین

تصاویر تمرین شکم ایستاده با سیم کش از پایین برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین شکم ایستاده با سیم کش از پایین برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

شکم خانم ها ایستاده با سیم کش
شکم خانم ها ایستاده با سیم کش

جزییات این تمرین

نام تمرین: شکم ایستاده با سیم کش از پایین
نام انگلیسی تمرین: Standing Cable Lift
سایر نام های این تمرین: بغل شکم ایستاده با سیم کش از پایین، شکم تبری از پایین، شکم تبری با سیم کش از پایین
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: شکم
تجهیزات: سیم کش
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here