ساق روی دستگاه پرس پا

0
ساق روی دستگاه پرس پا
ساق روی دستگاه پرس پا

آموزش تمرین ساق روی دستگاه پرس پا:

  1. وزن متناسب با توانایی خود را در دستگاه پرس پا انتخاب کرده و روی صندلی دستگاه بنشینید.
  2. وزنه را با راست کردن پاها بالا برده و ضامن های دستگاه را از حالت ایمن خارج کنید. توجه داشته باشید که زانو ها نباید قفل شده باشند. (راهنمایی: در برخی از دستگاه های پرس برای اجرای این تمرین نیازی نیست ضامن ها را آزاد کنید. اگر دستگاه پرس پای شما این ویژگی را دارد پیشنهاد می کنیم از این حالت استفاده نمایید.) زاویه بین پاها و بالاتنه شما باید ۹۰ درجه کامل باشد. حال با احتیاط کامل پنجه های پا را یکی یکی زیر پلتفرم دستگاه قرار دهید به شکلی که پاشنه های پا روی پلتفرم نبوده و آزاد باشند. انگشتان پا باید به سمت جلو اشاره کنند. این وضعیت شروع تمرین است.
  3. با بالا آوردن پاشنه ها و انجام عمل بازدم، پلتفرم را بالا برده و عضلات ساق را منقبض کنید. توجه داشته باشید که زانوها در تمام طول تمرین باید ثابت باشند.  یک ثانیه در وضعیت بالایی حرکت مکث کنید.
  4. به آرامی و با انجام عمل دم پاشنه ها را پایین آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید. عضلات ساق باید کاملا کش بیایند.
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

هنگام قرار دادن پنجه ها روی پلتفرم بسیار مواظب باشید، چرا که امکان سر خوردن پا وجود دارد.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

این تمرین را می توانید به صورت تک پا هم انجام دهید.

تمرینات بیشتر برای عضلات ساق در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین ساق روی دستگاه پرس پا:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین ساق روی دستگاه پرس پا با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

ساق روی دستگاه پرس پا
ساق روی دستگاه پرس پا

تصاویر تمرین ساق روی دستگاه پرس پا برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین ساق روی دستگاه پرس پا برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

ساق خانم ها روی دستگاه پرس پا
ساق خانم ها روی دستگاه پرس پا

جزییات این تمرین

نام تمرین: ساق روی دستگاه پرس پا
نام انگلیسی تمرین: Calf Press On The Leg Press Machine, Calf Press and Calf Raises Performed on Leg Press Machine
سایر نام های این تمرین: ساق با دستگاه پرس پا، پرس ساق
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: ساق
تجهیزات: دستگاه
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here