اسکات با دستگاه اسمیت

0
اسکات با دستگاه اسمیت
اسکات با دستگاه اسمیت

آموزش تمرین اسکات با دستگاه اسمیت:

  1. برای شروع تمرین، هالتر دستگاه اسمیت را روی ارتفاع هم سطح سرشانه ها تنظیم کنید. وزنه های متناسب با توانایی خود را روی هالتر آن قرار دهید. زیر هالتر رفته و آن را پشت شانه هایتان قرار دهید (مقداری پایین تر از گردن).
  2. هالتر را با هر دو دست گرفته و با چرخاندن دست ها آن را از روی پایه بلند کنید. این کار را با فشار دادن پاها به سمت بالا و همزمان راست کردن بالاتنه انجام دهید.
  3. پاها را به اندازه عرض شانه ها از هم باز کنید. انگشتان پا باید مقداری به سمت بیرون اشاره داشته باشند. در تمام طول تمرین سرتان را بالا گرفته و پشتتان را صاف نگه دارید. این وضعیت شروع تمرین است.
  4. به آرامی هالتر را با خم کردن زانو ها و عقب بردن باسن پایین بیاورید. توجه داشته باشید که پشت باید صاف بوده و سر بالا باشد. تا زمانی پایین بروید که عضلات پشت ران با ساق ها تماس برقرار کنند. هنگام اجرای این بخش از تمرین عمل دم را انجام دهید.
  5. به آرامی و با انجام عمل بازدم، پاشنه پاها را به سمت زمین فشار داده و با راست کردن پاها به وضعیت شروع تمرین بازگردید.
  6. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

این تمرین را می توانید با استفاده از دمبل یا کتل‌بل هم اجرا کنید.

تمرینات بیشتر برای عضلات چهار سر ران یا جلو پا در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین اسکات با دستگاه اسمیت:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین اسکات با دستگاه اسمیت با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

اسکات با دستگاه اسمیت
اسکات با دستگاه اسمیت

تصاویر تمرین اسکات با دستگاه اسمیت برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین اسکات با دستگاه اسمیت برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

اسکات با دستگاه اسمیت برای خانم ها
اسکات با دستگاه اسمیت برای خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: اسکات با دستگاه اسمیت
نام انگلیسی تمرین: Smith Machine Squat
سایر نام های این تمرین: اسکوات با اسمیت، اسکات کامل با دستگاه اسمیت، اسکات المپیکی با اسمیت، اسکات با هالتر از پشت با دستگاه اسمیت
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: چهار سر ران
تجهیزات: دستگاه اسمیت
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here