1. آریافیت
  2. راهنمای خرید
  3. بهترین مدل‌های کفش کوهنوردی سالومون با قیمت روز و خرید اینترنتی

بهترین مدل‌های کفش کوهنوردی سالومون با قیمت روز و خرید اینترنتی

کفش کوهنوردی سالومون

هیچ چیز برای یک کوهنورد به اندازه کفشی که به پا کرده و از مسیرهای سخت و صعب العبور کوهستانی رد می شود، مهم نیست و به همین خاطر هم است که بایستی در خرید این نوع از تجهیزات کوهنوردی نهایت دقت و توجه خود را به کار بست تا موفق به خرید پاپوشی مناسب کوهنوردی در کلاس های مختلف آن شد. در ادامه این مطلب با آریافیت همراه شوید تا ضمن آشنایی با یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات کوهنوردی دنیا با نکاتی مهم در خصوص خرید کفش کوهنوردی سالومون نیز مواجه شوید.

معرفی برند سالومون (Salomon)

سالومون یک نام آشنا برای تمامی ورزشکاران و به خصوص کوهنوردان و اسکی بازها می باشد که عمده شهرت خود را مدیون کیفیت سرسختانه محصولاتش در برابر شرایط مختلف آب و هوایی در ارتفاعات گوناگون است. برند سالومون ایجاد شده توسط فرانسیس سالومون در سال 1947 میلادی در فرانسه است که در خلال سال های 1997 تا 2005 میلادی زیر پرچم بزرگ آدیداس به فعالیت های تولیدی و تجاری خود پرداخته است و اینک بخشی از شرکت مشهور Amer Sports از کشور فنلاند است.

سالومون تولید کننده تجهیزات ورزشی متعدد و مختلفی است که هدف ما در این مطلب کفش کوهنوردی سالومون می باشد و به همین خاطر بد نیست تا نیم نگاهی به ویژگی کفش های ورزشی این برند نام آشنای جهانی بی اندازیم که عبارتند از:

  • بهره گیری از فناوری Contagrip برای جلوگیری از لغزش کفش ها بر روی سطوح ناهموار
  • استفاده از تکنولوژی Endofit جهت همسان شدن هرچه بهتر کفش ها با اندازه پای ورزشکاران
  • بالابردن میزان مقاومت کفش با کمک تکنولوژی Gore-Tex در برابر جریان های شدید هوایی و رطوبت های بالا
  • و همچنین به کار گیری کفی های EVA برای افزایش میزان انعطاف پذیری کفش ها

اشاره نمود. از قلم باز نماند که محصولات سالومون امروزه در بیش از چهل کشور مختلف جهانی عرضه می شود که خوشبختانه یکی از این کشورها، میهن عزیز ما ایران است و به همین سبب کوهنوردان مرد و زن عزیز ایرانی می توانند بدون هیچ زحمتی موفق به خرید هر یک از محصولات این برند دوست داشتنی شوند.

انواع کفش کوهنوردی سالومون

مدل تک پوش

  • از قابلیت نصب گرامپون بر روی خود برخوردار هستند.
  • می توان از آن ها جهت صعود تا ارتفاعات 5 هزار متری استفاده کرد.
  • نام جهانی این مدل از کفش های کوهنوردی High Mountain می باشد.

مدل دو پوش

  • به دلیل برخورداری از لایه دوم بر روی خود می توانند جهت صعود تا ارتفاعات 7 هزار متری نیز مورد استفاده قرار گیرند.
  • این مدل از کفش های کوهنوردی نیز از قابلیت نصب گرامپون بر روی خود برخوردار هستند.
  • نام تجاری این کفش های دو پوش کوهنوردی در مارکت جهانی Expedition است.

نکات مهم هنگام خرید کفش کوهنوردی سالومون

تعیین نوع

اولین نکته در خصوص خرید کفش کوهنوردی سالومون همچون انتخاب دیگر تجهیزات ورزشی توجه به انواع آن و انتخاب بهترین مدل ممکنه است که در این خصوص پیشنهاد می کنیم با مطالعه بخش قبلی از همین مطلب و در نظر داشتن ارتفاع نقطه ای که قصد رسیدن به آن را در ورزش کوهنوردی تان کرده اید، اقدام نمایید.

وزن کفش

پس از انتخاب نوع کفش کوهنوردی سالومون نوبت توجه به وزن آن می رسد که البته معمولا کفش های این برند به دلیل ساختار فنی و به کار گیری از بهترین و به روز ترین تکنولوژی های روز جهانی از وزن نه چندان سبکی برخوردار هستند که البته در کنار سنگینی خود از کارایی بسیار عالی برای شما کوهنوردان عزیز نیز برخوردار می باشند.

سایز مناسب

از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید و انتخاب کفش کوهنوردی سالومون توجه به تناسب اندازه آن با سایز پای شما کوهنوردان عزیز است که برای این منظور توصیه می کنیم با توجه به فصلی که قرار است در آن به ورزش کوهنوردی خود رسیدگی نمایید، اقدام به خرید کنید؛ زیرا برای کوهنوردی در فصول سرد سال قطعا باید از جوراب هایی ضخیم استفاده کنید که در انتخاب سایز کفش می تواند فوق العاده موثر واقع شود.

از طرفی فراموش نکنید که یکی از اِلمان های موفقیت برند سالومون در فروش محصولات کوهنوردی خود استفاده از تکنولوژی Endofit جهت فیت شدن سایز کفش با اندازه پای شما کوهنوردان گرامی است.

جنس رویه

مورد بعدی در خرید هر نوع کفش مناسب کوهنوردی توجه به جنس رویه محصول است که در وهله اول بایستی ضد آب بوده و در وهله دوم از مقاومت مناسبی در برابر فشار و ضربه برخوردار باشد و بتواند به خوبی از انگشتان پای شما محافظت بعمل آورد. خریداران کفش های کوهنوردی سالومون خیالشان در این مورد کاملا آسوده باشد؛ زیرا به معنای واقعی کلمه رو دست برند سالومون در طراحی و تولید رویه کفش های کوهنوردی هنوز نیامده است!

جنس لایه میانی

باور کنید جنس به کار رفته در بخش میانی کفش های ورزشی کمتر از دیگر نکات گفته شده در این مطلب اهمیت ندارد! برای این منظور کفش مورد نظرتان را در دست گرفته و از عقب و جلو آن را به بالا یا پایین خم کنید؛ مقاومت یا عدم مقاومت کفش نشان از میزان انعطاف لایه میانی محصول می باشد. از طرفی فراموش نکنید که لایه میانی مرغوب در کاهش فشار ناشی از سمت زمین به کف پاهایتان در هنگام گام برداشتن و همچنین حفظ دمای داخلی کفش بسیار موثر است.

جنس زیره

به جنس زیره کفش مورد نظر خود نیز نیم نگاهی داشته باشید و از مستحکم بودن زیره آن اطمینان حاصل نمایید؛ اگر به مطالعه بخش آشنایی با برند سالومون در ابتدای همین مطلب پرداخته باشید، قطعا در بخش توصیف ویژگی های بارز کفش های کوهنوردی این کمپانی با تکنولوژی هایی که در طراحی زیره این مدل از محصولات کمپانی به کار بسته شده است تا جنس زیره کفش بگونه ای باشد که بر روی سطوح لغزان و ناهموار ثابت بماند، آشنا شده اید.

قابلیت عبور و مرور هوا

حتما حتما حواستان باشد که اگر قرار است از کفش کوهنوردی خود جهت استفاده در نقاط کم ارتفاع بهره گیری نمایید، از این قابلیت برخوردار باشد. امکان عبور و مرور هوا ضمن خارج نمودن رطوبت ایجاد شده در داخل کفش کوهنوردان به سبب تحرک پای آنان باعث خشک نگه داشتن سطح پوست پا و همچنین جلوگیری از بروز قارچ و باکتری خصوصا در میان انگشتان پا می گردد. نیاز به گفتن نیست که مانع از ایجاد بوی نامطبوع در داخل کفش می شود.

قیمت کفش کوهنوردی سالومون

هر کوهنوردی که خواهان داشتن یک کفش ایده آل و مناسب برای ورزش مورد پسند خود است باید بداند که قیمت کفش کوهنوردی سالومون خیلی هم ارزان نیست اما خوب به معنای واقعی کلمه گرانی محصولات سالومون بی حکمت نبوده و خرید هر یک از آن ها سبب می شود تا سالیان سال دیگر نیازی به تعویض و خرید تجهیزات کوهنوردی مشابه آنچه که از سالومون خریداری کرده اید، نداشته باشید!

راهنمای نگهداری از کفش کوهنوردی سالومون

  • در ابتدا سعی کنید مطابق آنچه که برند تولید کننده در خصوص نحوه نگهداری و شستشوی محصول تولیدی خود عنوان کرده است، عمل کنید.
  • چنانچه موفق به مطالعه دستورالعمل تمیز نمودن کفش کوهنوردی سالومون نشده اید، می توانید بندهای آن را باز کرده و با استفاده از یک برس مخصوص به سراغ جداسازی گل و لای چسبیده به بدنه کفش خود بروید.
  • سپس با یک دستمال نیمه مرطوب برای تمیز کردن رویه کفش اقدام نمایید.
  • در صورت وجود کفی در داخل کفشتان آن را خارج کرده و در هوای آزاد قرار دهید تا بوی گرفته شده کفی تحت تابش نور خورشید از میان برود.
  • حواستان را خوب جمع کنید که در مرحله شستشوی کفش هیچ آبی وارد آن نشود! برای خشک کردن نیز آن را در هوای آزاد و در محیطی به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  • در صورت وجود قسمت هایی از چرم های طبیعی و مصنوعی بر روی بدنه کفش کوهنوردی تان آن ها را با واکس حسابی تمیز کرده و جلا دهید.
  • از تجدید میزان ضد آب کردن کفشتان غافل نشده و هر از چند گاهی با کسب اطلاع دقیق از طریقه انجام این کار، قابلیت ضد آب بودن کفش هایتان را تحکیم بخشید.

اکنون شما با مطالعه این مطلب به مهمترین نکات ضروری در خصوص خرید کفش کوهنوردی سالومون دست پیدا کردید و حال وقت آن رسیده است تا شما را با ۲۶ مدل کفش کوهنوردی سالومون باکیفیت و استاندارد در بازار داخلی کشورمان آشنا نماییم. لازم به ذکر است تمامی این محصولات امتحان خود را پس داده اند و بنابراین تنها کافی است جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر از محصول انتخابی خود بر روی هر آیتم و یا تصویر آن کلیک نمایید.


کفش کوهنوردی مردانه سالومون مدل 416784

کفش کوهنوردی مردانه سالومون مدل 416784

مشخصات

  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • ویژگی‌های زیره
    انعطاف پذیر
  • کفی
    قابلیت ارتجاعی
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    بدون ویژگی خاص

مشاهده قیمت روز و خرید

کفش کوهنوردی مردانه سالومون مدل 404630

کفش کوهنوردی مردانه سالومون مدل 404630

مشخصات

  • جنس
    چرم طبیعی
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک
  • ویژگی‌های زیره
    انعطاف پذیر
  • کفی
    قابلیت ارتجاعی
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    انعطاف پذیر

مشاهده قیمت روز و خرید

بسیار خرسند می شویم که این مطلب در راستای خرید و انتخاب کفش کوهنوردی سالومون به شما مخاطبان گرامی کمک کند. ضمن اینکه ما مطالعه راهنمای خرید دوربین ورزشی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. جهت ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات خود با ما از طریق فرم ارسال دیدگاه در ارتباط باشید.

موضوعات مرتبط
راهنمای خرید
پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برنامه‌های بدنسازی
راهنمای خرید
فهرست