پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت

0
پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت
پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت

آموزش تمرین پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت:

  1. یک میز شیبدار بالاسینه را بین دستگاه اسمیت قرار داده به شکلی که هالتر دستگاه روبروی سینه شما قرار بگیرد. وزن متناسب با توانایی خود را روی هالتر دستگاه اسمیت قرار داده و روی میز شیبدار دراز بکشید. راهنمایی: شیب میز باید به شکلی باشد که هنگام دراز کشیدن روی آن هالتر روبروی قسمت بالایی سینه قرار بگیرد.
  2. با دو دست هالتر را گرفته و آن را از روی جایگاه مخصوص جدا کنید. فاصله دست ها از هم باید از عرض شانه ها بیشتر باشد. هالتر باید با دستان کشیده روبروی شما نگه داشته شود. پشت شما باید مقداری انحنا داشته باشد. این وضعیت شروع تمرین است.
  3. با انجام عمل دم به آرامی هالتر را پایین آورده تا زمانی که با سینه برخورد کند.
  4. یک ثانیه مکث کرده سپس با انجام عمل بازدم به آرامی هالتر را بالا برده و به وضعیت شروع تمرین بازگردانید. راهنمایی: این تمرین زمانی بیشترین نتیجه را در رشد عضلات سینه خواهد داشت که زمان پایین آوردن هالتر دو برابر زمان بالا بردن آن باشد، یعنی اگر زمان بالا بردن هالتر دو ثانیه است زمان پایین آوردن آن باید چهار ثانیه طول بکشد.
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.
  6. پس از اتمام تمرین هالتر را در جایگاه مخصوص قرار داده و از روی میز بلند شوید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

این تمرین در واقع همان تمرین پرس بالاسینه با هالتر می باشد که با دستگاه اسمیت انجام می شود.

این تمرین را می توانید با استفاده هالتر معمولی و یا دمبل هم اجرا کنید. همچنین اگر شیب میز منفی باشد، فشار بیشتری به عضلات زیرسینه وارد خواهد شد.

تمرینات بیشتر برای عضلات سینه در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت
پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت

تصاویر تمرین پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت برای خانم ها
پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت برای خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: پرس بالاسینه با دستگاه اسمیت
نام انگلیسی تمرین: Smith Machine Incline Bench Press, Smith Machine Incline Chest Press
سایر نام های این تمرین: بالاسینه با اسمیت، پرس سینه روی میز شیبدار مثبت با دستگاه اسمیت، پرس با دستگاه اسمیت
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: سینه
تجهیزات: دستگاه اسمیت
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here