1. آریافیت
  2. راهنمای خرید
  3. بهترین مدل‌های پدل بورد با قیمت روز و خرید اینترنتی

بهترین مدل‌های پدل بورد با قیمت روز و خرید اینترنتی

راهنمای خرید پدل بورد

اگر اهل تفریح و انجام ورزش های آبی هستید و می خواهید مدل جدیدی از این قبیل رشته های ورزشی را تجربه کنید، بهترین گزینه برای شما SUP است که در حقیقتش چیزی بین قایقرانی و موج سواری است و می توانید تنها با خرید پدل بورد و یک پاروی یک طرفه چه بصورت ایستاده و چه بصورت نشسته بر روی آب دریاها و اقیانوس ها حرکت کنید و به انجام کارهای آرامش بخشی همچون یوگا و … بپردازید. خریدن پدل بورد خیلی سخت نیست اما باید برای آن به یکسری نکات هر چند ظریف اما مهم توجه نمود که ما در آریافیت امروز تمام این موارد را برایتان بازگو خواهیم کرد.

آشنایی با انواع مختلفی از پدل بوردها

مدل غیر بادی

  • نام دیگر این مدل از پدل بوردها در بازار Solid SUP می باشد.
  • برای ساخت پدل بوردهای غیر بادی از متریال های مختلف صنعتی که البته سبک هم باشند استفاده می شود.
  • فایبرگلاس، پلاستیک، چوب، فیبر کربن و … از جمله متریال هایی هستند که می توان از آن ها برای این منظور بهره گیری نمود.
  • سرعت گیری و حرکت مستقیم این مدل از محصولات در مقایسه با مدل های بادی بسیار بهتر می باشد.
  • تنوع در اندازه و طرح تولیدی این نوع از محصولات بیش از مدل های بادی است.
  • به دلیل ساختار مستحکم خود از مقاومت و پایداری بیشتری در برابر مدل های غیر بادی برخوردار هستند.
  • و شاید تنها این میزان اشغال فضای زیاد و پروسه حمل و نقل آنان باشد که به عنوان عیب و ایراد می توان به این مدل های غیر بادی چسباند.

مدل بادی

  • پدل بوردهای بادی در بازار با نام تخصصی Inflatable SUP نیز موجود می باشند.
  • معمولا کسانی که می خواهند به قصد تفریح به سراغ خرید پدل بوردها بروند از این محصولات بادی استفاده می کنند.
  • اغلب پدل بوردهای بادی از جنس PVC بوده و خیلی راحت با یک پمپ بادی نیز باد شده و قابل استفاده می گردند.
  • حمل و نقل آسان و عدم وجود فضای زیاد برای نگهداری از آنان از جمله مزایای این مدل محصولات در مقایسه با مدل های غیر بادی می باشد.
  • سرعت گیری با این مدل از پدل بوردها قدری کند بوده و وزش باد بر روی حرکت آنان به دلیل سبکی خود کاملا مشهود است.
  • از نظر تنوع اندازه ای و طرحی در سطح پایین تری به نسبت مدل های غیر بادی قرار دارند.
  • با این حال بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند بر روی یک دریاچه کوهستانی به قایقرانی و موج سواری مشغول شوند.

نکات مهم هنگام خرید پدل بورد

تعیین نوع پدل بورد

نخستین نکته در خصوص خرید پدل بورد توجه به نوع آن است که یا می تواند بادی باشد و یا غیر بادی؛ برای دستیابی به اطلاعاتی کافی از هر دو نوع محصول می توانید به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب پرداخته و با نکاتی مهم در این خصوص آشنایی بیشتری پیدا نمایید.

طراحی بدنه

مورد دوم در انتخاب پدل بورد مربوط به طراحی بدنه آن می شود که در حقیقت برای این منظور شما باید به قسمت زیرین جلویی تخته مورد نظرتان دقت داشته باشد که یا سطح و پهن و در یک کلام Planning Hull می باشد و یا تیز و دارای زاویه است که به آن در اصطلاح Displacement Hull گفته می شود.

عاشقان این رشته ورزش آبی توجه داشته باشند که خیلی کم در بازار مدل هایی نیز وجود دارد که بصورت ترکیبی از هر دو حالت تولید شده اند. مدل های نوک نیز از سرعت بالاتری به نسبت مدل های مسطح برخوردار هستند و با شکافتن جریان آب می توانند برای شما دستاوردهای بیشتری را حداقل در زمینه های مسابقاتی فراهم سازند.

طول و عرض پدل بورد

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید پدل بورد مربوط به طول و عرض آن می شود. از نظر طولی هرچه که تخته شما بلند باشد، امکان سرعت گیری بیشتر شما با آن بالاتر می شود و هر چقدر که طول آن کوتاه تر باشد، شما از قابلیت مانور پذیری بالاتری بر روی آب برخوردار هستید.

از نظر عرضی یا همان پهنای تخته نیز باید بگوییم که هر چه میزان این پهنا بیشتر باشد، قطعا شما می توانید بر روی آن از ثبات بیشتری برخوردار باشد اما خوب توجه هم داشته باشید که تخته پدل شما هر چه پهن تر باشد، امکان انجام حرکات سرعتی با آن برایتان کمتر می شود. در انتخاب طول و عرض یک پدل بورد بهتر است که به وزن و قد خود توجه لازم را داشته باشید.

حجم و ظرفیت محصول

منظورمان از حجم در واقع توانایی یک پدل بورد با توجه به وزنی است که روی آن قرار گرفته و می خواهد بر روی آب شناور باقی بماند. این پارامتر همواره با واحد لیتر بیان می شود. از طرفی هدفتان از بیان ظرفیت محصول نیز در واقع همان بیشینه وزنی است که این نوع از تخته های آبی می توانند بر روی خود تحمل کنند و به پایین ترین سطح آب فرو نروند!

یادتان باشد در خصوص حداکثر وزن قابل تحمل تخته خود باید به وزن شخصی و همچنین وزن دیگر وسایلی که با خود بر روی تخته برده اید، توجه داشته باشید. همیشه ظرفیت این وسایل ورزشی در قسمت معرفی آن از سوی تولید کننده درج شده است.

نوع فین

پدل بوردها در قسمت انتهایی خود دارای فضاهای مخصوصی برای قرار دادن چیزهایی به مانند باله هستند که به آن ها فین گفته می شود. یک پدل بورد می تواند از یک فین، دو + یک فین و همچنین سه فین بصورت باریک و یا پهن برخوردار باشد. فین های پهن در ثبات و تسریع حرکات بر روی آب بسیار موثرند اما خوب از طرفی دارای قدرت مانور پذیری کمتری نیز هستند. با این حال انتخاب در این خصوص و استفاده هر یک از حالات بهره گیری فین ها بسته به سلیقه و نظر خودتان دارد.

قیمت پدل بورد

قیمت پدل بورد اصلا کم و پایین نیست و به همین منظور باید در هنگام خرید آن از تمام پتانسیل های توجهی خود استفاده کنید تا بتوانید به یک محصول ایده آل و مناسب برای استفاده شخصی و یا دیگر عزیزانتان دست پیدا نمایید. با این حال اما یادتان باشد که حتما این قبیل از تخته های آبی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا خیالتان از کیفیت ذاتی آنان کاملا آسوده گردد.

اکنون شما با مطالعه این مطلب به مهمترین نکات ضروری در خصوص خرید پدل بورد دست پیدا کردید و حال وقت آن رسیده است تا شما را با ۲۶ مدل پدل بورد باکیفیت و استاندارد در بازار داخلی کشورمان آشنا نماییم. لازم به ذکر است تمامی این محصولات امتحان خود را پس داده اند و بنابراین تنها کافی است جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر از محصول انتخابی خود بر روی هر آیتم و یا تصویر آن کلیک نمایید.


پدل بورد نیچرهایک مدل Nh19j001

پدل بورد نیچرهایک مدل Nh19j001

مشخصات

  • ابعاد
    330x79x15 سانتی‌متر
  • وزن
    12 کیلوگرم
  • جنس
    پی وی سی
  • امکان استفاده توسط
    دو نفر
  • اقلام همراه
    کیف حملپارویک عدد فینپا بندتلمبهکیت ترمیم
  • سایر توضیحات
    11 فوتتشکیل شده از سه لایه محکم EVA و PVCجنس پارو: آلومینیوم و کربنقابلیت تنظیم ارتفاع پارووجود شیار روی سطح پدل بورد که مانع سرخوردگی میشود

مشاهده قیمت روز و خرید

بسیار خرسند می شویم که این مطلب در راستای خرید و انتخاب پدل بورد به شما مخاطبان گرامی کمک کند. ضمن اینکه ما خرید اسکوتر برقی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. جهت ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات خود با ما از طریق فرم ارسال دیدگاه در ارتباط باشید.

موضوعات مرتبط
راهنمای خرید
پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برنامه‌های بدنسازی
راهنمای خرید
فهرست