1. آریافیت
  2. راهنمای خرید
  3. بهترین مدل‌های توپ بسکتبال با قیمت روز و خرید اینترنتی

بهترین مدل‌های توپ بسکتبال با قیمت روز و خرید اینترنتی

راهنمای خرید توپ بسکتبال

بسکتبال یک ورزشی توپی پر جنب و جوش است که بصورت گروهی بازی می شود. شرط اول برای انجام این ورزش، برخورداری از یک توپ استاندارد و ایده آل است که البته امروزه خرید توپ بسکتبال با توجه به وجود انواع و اقسام مارک ها و برندهای موجود در بازار قدری فرآیند انتخاب و خرید را حتی برای بسکتبالیست های حرفه ای نیز سخت و دشوار نموده است. با تمام این اوصاف چنانچه قصد خرید یک توپ بسکتبال ممتاز و باکیفیت را برای خود کرده اید حتما به مطالعه این مطلب از آریافیت توجه نمایید.

انواع توپ های بسکتبال

مدل سالنی

  • توپ های سالنی در اصل همان توپ هایی هستند که در داخل سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این مدل از توپ ها همواره از جنس چرم تولید می شوند.
  • به دلیل نرمی ذاتی چرم به راحتی می توان آن را در دست گرفت.
  • از این مدل توپ ها در اکثر لیگ های معتبر جهانی به ویژه NBA استفاده می شود.

مدل خیابانی

  • زمینه مصرفی از این نوع توپ ها برای محیط های حارج از سالن های ورزشی همچون خیابان ها و پارک ها می باشد.
  • این مدل از توپ ها معمولا از جنس کامپوزیت و یا لاستیک ساخته می شوند.
  • مقاومت توپ های خیابانی از توپ های سالنی به مراتب بیشتر است.
  • قیمت آن ها کمتر از توپ های بسکتبال چرمی است.
  • به دلیل لایه بیرونی ضخیم تر خود باعث ایجاد زبری بر روی پوست انگشتان خود می شود.

نکات مهم هنگام خرید توپ بسکتبال

انتخاب مدل

اولین اقدام در خصوص خرید توپ بسکتبال توجه به مدل آن است که برای این منظور ما در بخش قبلی به معرفی هر دو نوع توپ این ورزشی هیجانی و دوست داشتنی برایتان پرداختیم و اکنون این شما هستید که باید متناسب با سبک و موقعیت مکانی که قرار است در آن به بازی بسکتبال بپردازید، اقدام به خرید مناسب ترین گزینه برای خود نمایید.

جنس توپ

مورد دوم در خصوص انتخاب توپ بسکتبال توجه به جنس آن است. غول های ورزشی دنیا برای تولیدات این نوع از توپ ها از متریال چرمی، کامپوزیتی و همچنین لاستیکی استفاده می کنند. تولید هر کدام از این توپ ها با جنس های نامبرده شده دارای مزایا و معایبی است که بهتر است با کسب اطلاعاتی مغتنم در این خصوص نیز تصمیم نهایی تان را اخذ نمایید.

وزن آن

وزن یک توپ بسکتبال در ارتباط مستقیمی با جنس به کار رفته در ساخت آن دارد. بطور استاندارد وزن توپ این رشته ورزشی باید چیزی بین 600 تا 650 گرم باشد و بایستی از خرید دیگر توپ ها با وزن های نامتعارف دیگری که از سوی برخی تولید کنندگان با اهداف مختلف تبلیغاتی ساخته شده است، اجتناب کرد. فراموش نکنید بازی با توپ های غیر استاندارد در دراز مدت اثر تخریبی بسیار زیادی بر روی کف دست ها، انگشتان و همچنین مچ دستان شما داشته باشد.

سایز توپ

یک توپ بسکتبال از سه سایز 5، 6 و 7 برخوردار است که سایز پنج برای کودکانی تا 11 سال، سایز 6 برای نوجوانانی تا 15 سال و سایز 7 برای ورزشکاران مرد بزرگتر از 16 سال می باشد. فراموش نکنید که در هر سن و سالی که هستید بایستی از لوازم و تجهیزات ورزشی مناسب سن خود استفاده کنید وگرنه در دراز مدت با آسیب های جدی مواجه خواهید شد.

میزان جهش

سعی کنید با خریدتان از فروشگاه های معتبری که امکان تعویض کالا و یا برگشت پول شما را دارا هستند چه بصورت مجازی و چه بصورت غیر مجازی (حضوری) خیال خودتان را از بابت تهیه کردن یک توپ بسکتبال باکیفیت راحت نمایید. طبق استانداردهای جهانی توپ شما باید از میزان جهشی مطلوب برخوردار باشد؛ یعنی نه بیش از اندازه تیز باشد و نه خیلی تنبل باشد؛ توجه کنید بازی با توپ هایی که دارای این دو حالت هستند، بر روی سبک بازی تان اثر گذاشته و سبب افت شما بسکتبالیست های عزیز خواهد شد.

قیمت توپ بسکتبال

موارد مختلف و متعددی بر روی قیمت توپ بسکتبال تاثیر می گذارد که سهم عمده ای از آن را نام و آوازه برند تولید کننده توپ مشخص می کند. با این حال اما یادتان باشد که توپ انتخابی شما حتما باید با سن شما در تناسب باشد و طبق استانداردهای روز جهانی نیز طراحی و تولید شده باشد. قیمت یک توپ بسکتبال که در حال حاضر بزرگترین توپ رشته های ورزشی توپی در دنیا نیز می باشد می تواند با در نظر گرفتن موارد فوق چیزی بین 50 تا 1 میلیون تومان باشد.

اجزای تشکیل دهنده توپ بسکتبال

اجزای تشکیل دهنده یک توپ بسکتبال شامل: لاستیک هوا یا همان بادکنک، سیم پیچ های نخی یا نایلونی، پوشش خارجی، کانال و همچنین عاج است.

  • بادکنک یا لاستیک هوا داخل توپ باعث حفظ و نگهداری هوای درون آن می شود.
  • پیرامون لاستیک را نوارهای نخی یا نایلونی پوشش می دهند تا شکل گرد و کروی توپ حاصل شود.
  • حال نوبت به کاور یا همان پوشش خارجی توپ است که دور تا دور آن را فرا بگیرد.
  • لازم به ذکر است به خط های مشکی تعبیه شده بر روی توپ های بسکتبال، کانال گفته می شود.
  • عاج نیز در واقع همان دانه دانه های روی توپ است که سبب افزایش سطح تماس بیشتر دست بازیکنان با توپ و کنترل بهتر آن می گردد.

اکنون شما با مطالعه این مطلب به مهمترین نکات ضروری در خصوص خرید توپ بسکتبال دست پیدا کردید و حال وقت آن رسیده است تا شما را با ۲۶ مدل توپ بسکتبال باکیفیت و استاندارد در بازار داخلی کشورمان آشنا نماییم. لازم به ذکر است تمامی این محصولات امتحان خود را پس داده اند و بنابراین تنها کافی است جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر از محصول انتخابی خود بر روی هر آیتم و یا تصویر آن کلیک نمایید.


توپ بسکتبال بتا مدل PBR1-2 سایز 1 سایز 1

توپ بسکتبال بتا مدل PBR1-2 سایز 1 سایز 1

مشخصات

  • سایز
    1
  • وزن
    100 – 110 گرم
  • جنس
    لاستیکی
  • نوع استفاده
    سالن
  • اقلام همراه
    به همراه تور حمل توپ
  • سایر توضیحات
    – قابل استفاده در فضای باز – سالن

مشاهده قیمت روز و خرید

بسیار خرسند می شویم که این مطلب در راستای خرید و انتخاب توپ بسکتبال به شما مخاطبان گرامی کمک کند. ضمن اینکه ما مطالعه راهنمای خرید توپ والیبال را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. جهت ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات خود با ما از طریق فرم ارسال دیدگاه در ارتباط باشید.

موضوعات مرتبط
راهنمای خرید
پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برنامه‌های بدنسازی
راهنمای خرید
فهرست