جلو بازو با دمبل

0
جلو بازو با دمبل
جلو بازو با دمبل

آموزش تمرین جلو بازو با دمبل:

  1. در هر دست یک دمبل متناسب با توانایی‌تان بلند کرده و کاملا راست بایستید. دمبل ها باید به صورت آویزان در دست ها قرار بگیرند. آرنج ها باید در طول حرکت نزدیک بدن بوده و کف دست ها باید به سمت جلو باشد. این وضعیت شروع تمرین است.
  2. با ثابت نگه داشتن قسمت بالایی بازوها و با انجام عمل بازدم، دمبل ها را به صورت همزمان بالا آورده و و عضلات جلو بازوی خود را منقبض کنید. راهنمایی: عمل بالا آوردن دمبل ها باید با خم کردن آرنج ها به سمت بالا انجام شود. فراموش نکنید که فقط ساعد ها باید حرکت داشته باشند.
  3. حرکت را تا زمانی که عضلات جلو بازو کاملا منقبض شده و دمبل ها در سطح شانه ها قرار بگیرند، ادامه دهید. یک ثانیه وضعیت انقباض را حفظ کرده و عضلات جلو بازو را منقبض نمایید.
  4. به آرامی و با انجام عمل دم دمبل ها را پایین آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید. این بخش از حرکت را باید با تمرکز کامل انجام دهید و اجازه ندهید دمبل ها با سرعت پایین بیایند. در واقع باید در برابر وزن دمبل ها مقاومت کنید.
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

به جای بالا آوردن همزمان دمبل ها می توانید آن ها را به صورت تناوبی بالا بیاورید. یعنی اول دست راست، بعد دست چپ و … .

همچنین در صورت تمایل می توانید این تمرین را به صورت نشسته هم انجام دهید.

تمرینات بیشتر برای عضلات جلو بازو در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

جلو بازو با دمبل
جلو بازو با دمبل

تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

جلو بازو با دمبل برای خانم ها
جلو بازو با دمبل برای خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: جلو بازو با دمبل
نام انگلیسی تمرین: Dumbbell Bicep Curl, Dumbbell Curls
سایر نام های این تمرین: جلو بازو با دمبل ایستاده، جلو بازو ایستاده با دمبل، جلو بازو با دمبل جفت دست
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: جلو بازو
تجهیزات: دمبل
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here