فلای بالاسینه با دمبل

0
فلای بالاسینه با دمبل
فلای بالاسینه با دمبل

آموزش تمرین فلای بالاسینه با دمبل:

  1. در هر دست یک دمبل متناسب با توانایی‌تان بلند کرده و به پشت روی یک میز شیبدار یا میز پرس بالاسینه دراز بکشید. توجه داشته باشید که شیب میز نباید از ۳۰ درجه بیشتر باشد. اگر میز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد می توانید آن را کمتر از ۳۰ درجه تنظیم نمایید.
  2. دمبل ها را با دستان نسبتاً کشیده روبروی خود نگه دارید. منظور از دستان نسبتاً کشیده این است که دست ها باید مقداری از ناحیه آرنج خم باشند.
  3. حالا دست های خود را به سمت داخل بچرخانید به شکلی که کف دست ها به سمت یکدیگر باشد. این وضعیت شروع تمرین است.
  4. به آرامی و با انجام عمل دم دست های خود را به سمت کناره ها ببرید. توجه داشته باشید که کشیدگی دست ها به شکل توضیح داده شده باید حفظ شود. راهنمایی: در پایان این بخش از تمرین دست ها باید در کناره ها بوده و کف دست ها به سمت سقف باشد.
  5. با انجام عمل بازدم دمبل ها را بالا آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردانید. راهنمایی: فراموش نکنید که هنگام اجرای این بخش از تمرین هم، کشیدگی دست ها باید حفظ گردد؛ همچنین حرکت فقط باید از طریق مفصل شانه و مچ انجام شود. آرنج ها نباید هیچ حرکتی داشته باشند.
  6. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت دست ها کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

این تمرین را می توان هم روی میز تخت و هم روی میز زیرسینه انجام داد. همچنین می توانید هنگام اجرای تمرین مچ دست ها را بچرخانید. برای اطلاعات بیشتر لینک تمرین فلای بالاسینه با دمبل چرخشی را مشاهده کنید.

تصاویر تمرین فلای بالاسینه با دمبل:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین فلای بالاسینه با دمبل با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

فلای بالاسینه با دمبل
فلای بالاسینه با دمبل

تصاویر تمرین فلای بالاسینه با دمبل برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین فلای بالاسینه با دمبل برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

فلای بالاسینه خانم ها با دمبل
فلای بالاسینه خانم ها با دمبل

جزییات این تمرین

نام تمرین: فلای بالاسینه با دمبل
نام انگلیسی تمرین: Incline Dumbbell Flyes, Incline Bench Flyes
سایر نام های این تمرین: فلای با دمبل، فلای روی میز شیب دار، فلای بالاسینه
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: سینه
تجهیزات: دمبل
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here