جلو بازو با دمبل نشسته

0
جلو بازو با دمبل نشسته
جلو بازو با دمبل نشسته

آموزش تمرین جلو بازو با دمبل نشسته:

  1. در هر دست یک دمبل متناسب با توانایی‌تان بلند کرده و روی یک صندلی دارای پشتی بنشینید. دمبل ها باید به صورت آویزان در دست ها قرار بگیرند. آرنج ها باید در طول حرکت نزدیک بدن بوده و کف دست ها باید به سمت بدن باشند. این وضعیت شروع تمرین است.
  2. با ثابت نگه داشتن قسمت بالایی بازوها و با انجام عمل بازدم، دمبل ها را به صورت همزمان بالا آورده و و عضلات جلو بازوی خود را منقبض کنید. هنگام بالا آوردن دمبل ها، مچ دست ها را به سمت داخل چرخانده تا در وضعیت بالایی تمرین، کف دست ها به سمت شما باشند. راهنمایی: عمل بالا آوردن دمبل ها باید با خم کردن آرنج ها به سمت بالا انجام شود. فراموش نکنید که فقط ساعد ها باید حرکت داشته باشند.
  3. حرکت را تا زمانی که عضلات جلو بازو کاملا منقبض شده و دمبل ها در سطح شانه ها قرار بگیرند، ادامه دهید. یک ثانیه وضعیت انقباض را حفظ کرده و عضلات جلو بازو را منقبض نمایید.
  4. به آرامی و با انجام عمل دم دمبل ها را پایین آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید. این بخش از حرکت را باید با تمرکز کامل انجام دهید و اجازه ندهید دمبل ها با سرعت پایین بیایند. در واقع باید در برابر وزن دمبل ها مقاومت کنید. این بخش از تمرین را با چرخاندن دست ها به وضعیت شروع حرکت اجرا نمایید.
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

به جای بالا آوردن همزمان دمبل ها می توانید آن ها را به صورت تناوبی بالا بیاورید. یعنی اول دست راست، بعد دست چپ و … .

همچنین در صورت تمایل می توانید این تمرین را به صورت ایستاده هم انجام دهید.

تمرینات بیشتر برای عضلات جلو بازو در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل نشسته:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل نشسته با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

جلو بازو با دمبل نشسته
جلو بازو با دمبل نشسته

تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل نشسته برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین جلو بازو با دمبل نشسته برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

جلو بازو با دمبل نشسته برای خانم ها
جلو بازو با دمبل نشسته برای خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: جلو بازو با دمبل نشسته
نام انگلیسی تمرین: Seated Dumbbell Curl
سایر نام های این تمرین: جلو بازو نشسته با دمبل، جلو بازو با دمبل جفت دست نشسته
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: جلو بازو
تجهیزات: دمبل
سطح تمرین: مبتدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here