گردن خوابیده روی شکم
گردن خوابیده روی شکم

آموزش تمرین گردن خوابیده روی شکم:

  1. یک میز تخت انتخاب کرده و در حالی که یک صفحه وزنه پشت سر خود نگه داشته اید به شکم روی آن دراز بکشید. راهنمایی: باید به شکلی روی میز تخت دراز بکشید که شانه های شما مقداری از انتهای میز جلوتر قرار گیرد. همچنین توجه داشته باشید گه سینه، گردن و صورت شما نباید روی میز باشند. این وضعیت شروع تمرین است.
  2. در حالی که صفحه وزنه را با دو دست پشت سر خود ثابت نگه داشته اید، به آرامی سرتان را پایین بیاورید. دقیقا مثل حالتی که می خواهید به کسی با سر جواب مثبت دهید. این مرحله از تمرین باید با عمل دم انجام شود.
  3. به آرامی سرتان را بالا آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید. این بخش از تمرین باید با عمل بازدم همراه باشد. یک ثانیه حالت انقباض را حفظ کنید.
  4. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت سر و گردن خود کنترل کامل داشته باشید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

به جای استفاده از صفحه می توانید از کش های بدنسازی استفاده کنید. به این شکل که قسمت پایین کش را زیر میز قرار داده و حلقه بالای آن را دور سر قرار دهید.

بدون وزنه هم می توانید این تمرین را اجرا کنید. این حالت برای یادگیری شکل صحیح اجرای تمرین و جلوگیری از آسیب های احتمالی مناسب است.

یک روش دیگر برای اجرای این تمرین، اجرای آن به صورت خوابیده به پشت است.

تصاویر تمرین گردن خوابیده روی شکم:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین گردن خوابیده روی شکم با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

گردن خوابیده روی شکم
گردن خوابیده روی شکم

تصاویر تمرین گردن خوابیده روی شکم برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین گردن خوابیده روی شکم برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

گردن خوابیده روی شکم خانم ها
گردن خوابیده روی شکم خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: گردن خوابیده روی شکم
نام انگلیسی تمرین: Lying Face Down Plate Neck Resistance
سایر نام های این تمرین: گردن با وزنه، گردن با صفحه، گردن خوابیده روی میز
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: گردن
تجهیزات: سایر
سطح تمرین: متوسط

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here