کول با سیم کش

0
کول با سیم کش
کول با سیم کش

آموزش تمرین کول با سیم کش:

  1. دستگاه سیم کش را روی پایین ترین ارتفاع تنظیم کرده و یک میله به آن متصل کنید. میله مستقیم را طوری در دست بگیرید که کف دست ها به سمت خودتان و فاصله دست ها به اندازه عرض شانه ها باشد.
  2. میله را با دست های کشیده به صورت آویزان نگه دارید. پشت شما باید صاف بوده و دست ها مقداری از ناحیه آرنج خم شده باشند. این وضعیت شروع تمرین است.
  3. با استفاده از عضلات کناری سرشانه ها، میله را بالا آورده و عمل بازدم را انجام دهید. میله هنگام بالا رفتن باید نزدیک بدن شما باشد. تا زمانی که میله به چانه شما نزدیک شود آن را بالا ببرید. راهنمایی: آرنج دست ها باید شروع کننده حرکت باشند. هنگام بالا بردن میله، آرنج ها باید بالاتر از ساعدها قرار گرفته و همچنین بالاتنه در طول تمرین ثابت باشد. در قسمت بالایی تمرین یک مکث کوتاه داشته باشید.
  4. به آرامی و با انجام عمل دم میله را پایین آورده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید.
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده توسط مربی تکرار کنید.

هشدار: مانند همه تمرین ها، این تمرین را به صورت ناگهانی و یا انفجاری انجام ندهید. در تمام طول تمرین باید روی حرکت کنترل کامل داشته باشید.

در انتخاب وزنه برای این تمرین بسیار دقت کنید. استفاده از وزنه های سنگین باعث اجرای غلط تمرین و در نتیجه بروز آسیب در شانه خواهد شد.

به هیچ عنوان وزنه را با تاب دادن بدن، اجرای انفجاری و کلا تقلب بالا نیاورید. همچنین در صورت وجود آسیب در ناحیه سرشانه باید از حرکاتی به این شکل خودداری کرده و از سایر تمرین های سرشانه و کول کمک بگیرید.

تکنیک‌های دیگر برای اجرای این تمرین:

این تمرین را می توان با استفاده از کش بدنسازی، دستگاه اسمیت، هالتر، دمبل یا سیم کش هم اجرا نمایید.

تمرینات بیشتر برای عضلات کول یا ذوزنقه‌ای در این لینک قابل مشاهده است.

تصاویر تمرین کول با سیم کش:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین کول با سیم کش با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

کول با سیم کش
کول با سیم کش

تصاویر تمرین کول با سیم کش برای خانم‌ها:

توجه: برای دیدن تصاویر تمرین کول با سیم کش برای خانم‌ها با سایز اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

کول با سیم کش خانم ها
کول با سیم کش خانم ها

جزییات این تمرین

نام تمرین: کول با سیم کش
نام انگلیسی تمرین: Upright Cable Row
سایر نام های این تمرین: کول با سیم کش ایستاده، کول با کابل، کول ایستاده جفت دست با سیم کش
نوع تمرین: قدرتی
عضلات اصلی: کول
تجهیزات: سیم کش
سطح تمرین: متوسط

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here