1. آریافیت
  2. تغذیه
  3. برای افزایش سطح تستوسترون این خوراکی‌ها را مصرف کنید

برای افزایش سطح تستوسترون این خوراکی‌ها را مصرف کنید

برای افزایش سطح تستوسترون این خوراکی‌ها را مصرف کنید

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد، یکی از نشانه و آثار افزایش سن در مردان، کاهش سطح تستوسترون است، (البته این مشکل فقط مربوط به سن بالا نیست، بلکه ممکن است برای مردان در سنین مختلف ایجاد مشکل نماید) حل این موضوع در سال‌های اخیر، بیشتر موردتوجه محافل علمی و پزشکی قرارگرفته است، پایین بودن سطح این ماده در بدن باعث ناباروری و مشکلات دیگر برای آقایان می‌شود.

داروهایی برای رفع این مشکل در بازار وجود دارند اما در این میان، کسانی هستند که تمایلی به مصرف دارو ندارند، این دسته از افراد می‌توانند با استفاده از خوراکی‌های متنوع، تستوسترون ازدست‌رفته را بازیابند.

ما در این مطلب خوراکی‌های جایگزین و مفیدی را به شما معرفی می‌کنیم تا با مصرف آن‌ها سطح تستوسترون بدنتان افزایش یابد.

انگور

افزایش سطح تستوسترون با انگورتحقیقات علمی ثابت کرده است که مصرف روزانه‌ی انگور قرمز، سطح تستوسترون را افزایش داده و سلامت و تقویت اسپرم را تضمین می‌کند.

روغن نارگیل

افزایش سطح تستوسترون با روغن نارگیلاین روغن، علاوه بر مزایا و ویژگی‌های بی‌شمارش، در افزایش سطح تستوسترون عملکردش حتی بهتر از روغن زیتون است.

آناناس

افزایش سطح تستوسترون با آناناساز گذشته مرسوم بوده که بعضی از ورزشکاران بدن‌ساز، قبل از هر وعده‌ی غذایی، مقداری آناناس می‌خوردند، آنزیم موجود در این خوراکی که بروملین (bromelain) نام دارد، در تولید تستوسترون مؤثر است.

سیر

افزایش سطح تستوسترون با سیرسیر از قدیم‌الایام در طب سنتی جایگاه ویژه و مطرحی داشته است، امروزه هم استفاده از آن مورد توجه و توصیه قرار گرفته است، مثل معروف «بد بوی پرخاصیت» گواه این مدعاست.

مصرف سیر تازه ممکن است سبب آزار اطرافیان شود، اما می‌توانیم با استفاده از مکمل‌های سیر، هم سلامتی‌مان را تضمین کنیم و هم باعث رنجش دیگران نشویم.

حتما ببینید: برنامه بدنسازی برای کاهش وزن و لاغری سریع

این ماده غذایی، سطح کورتیزول را که در میزان تولید با تستوسترون رقابت می‌کند، کنترل می‌نماید.

پس شما با مصرف سیر یا مکمل‌های آن، تولید کورتیزول را کاهش و در مقابل سطح تستوسترون را افزایش می‌دهید.

زرده تخم‌مرغ

افزایش سطح تستوسترون با زرده تخم مرغبرخی تصور می‌کنند زرده‌ی تخم‌مرغ به دلیل داشتن کلسترول برای بدن مضر است، درحالی‌که کارشناسان امر تغذیه معتقدند، کلسترول به‌اندازه‌ای که درگذشته تصور می‌شد، زیان‌آور نیست، بنابراین کلسترول موجود در زرده‌ی تخم‌مرغ به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند.

کرفس

افزایش سطح تستوسترون با کرفسجالب است بدانید، حتی بوی کرفس که یکی از بهترین خوراکی‌های افزایش تستوسترون است، می‌تواند در زیاد شدن این ماده در بدن مردان مؤثر باشد.

کرفس ماده‌ای به نام «آندروس تنون» دارد که خود نوعی استروئید طبیعی است.

روغن زیتون

افزایش سطح تستوسترون با روغن زیتونروغن زیتون، سلول‌های به نام «لیدیگ» یا اصطلاحاً سلول‌های «بینابینی» ایجاد می‌کنند که این یاخته‌ها در گرفتن کلسترول و تبدیل آن به تستوسترون تأثیرگذارند.

کلم

افزایش سطح تستوسترون با کلمشاید بدانید که هر دو نوع هورمون‌های زنانه و مردانه، در بدن آقایان و خانم‌ها وجود دارند.

حتما ببینید: برنامه بدنسازی برای افزایش حجم و عضله سازی

کلم حاوی ترکیبی است موسوم به «ایندول-۳- کاربینول» که باعث دفع هورمون‌های زنانه می‌شود، زمانی که هورمون‌های زنانه کاهش یافتند، هورمون‌های مردانه از جمله تستوسترون افزایش می‌یابند.

گوشت قرمز

افزایش سطح تستوسترون با گوشت قرمزبیشتر مردان غذاهای حاوی گوشت را می‌پسندند، این میل و علاقه یک ریشه‌ی علمی دارد، زیرا گوشت قرمز شامل کلسترول، چربی اشباع و زینک است که همه‌ی این مواد، به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کنند.

ماهی تن

افزایش سطح تستوسترون با ماهی تنکسانی هستند که علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارند، شما اگر از علاقه‌مندان، غذاهای دریایی هستید، بدانید که ماهی تن برای افزایش سطح تستوسترون مفید است، این آبزی چه به‌صورت تازه و چه به‌صورت کنسرو دارای ویتامین D است که در تولید تستوسترون مؤثر است.

موضوعات مرتبط
تغذیه
پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برنامه‌های بدنسازی
سایر مطالب
فهرست